Vaš svetovalec – Boštjan J. Turk – september 2014

Vaš svetovalec – Boštjan J. Turk – september 2014

Dobro je vedeti | sep. '14

Oglaševanje zdravil
Bralka je v medijih zaznala povečano oglaševanje zdravil, kar je sicer ne moti, zmotilo pa jo je, da študenti hodijo po stanovanjih z različnimi prospekti o novih zdravilih in prehranskih dopolnilih in jih celo ponujajo v brezplačno preizkušanje. Kje so meje pri oglaševanju zdravil?
V skladu z zakonom o zdravilih med oglaševanje sodi vsaka oblika obveščanja, tudi obveščanje od vrat do vrat ter propagiranje ali spodbujanje, ki je namenjeno pospeševanju predpisovanja, izdajanja, prodaje in uporabe zdravil.
Predvsem je prepovedano oglaševati zdravila, ki nimajo dovoljenja za promet; prav tako je prepovedano oglaševati zdravila, ki se izdajajo na recept, kot tudi zdravila, ki vsebujejo psihotropne ali narkotične snovi in ki jih omenjata enotna konvencija Združenih narodov o mamilih iz leta 1961 ter konvencija Združenih narodov o psihotropnih snoveh iz leta 1971. Oglaševanje mora spodbujati smotrno rabo zdravil, pri čemer mora biti zdravilo predstavljeno objektivno in brez pretiravanj o njegovih lastnostih in tudi ne sme biti zavajajoče.
Pri oglaševanju se je treba vzdržati omenjanja podatkov, ki morda dajejo vtis, da lahko uporabnik jemlje zdravilo, ne da bi se posvetoval z zdravnikom. Prav tako oglaševanje ne sme sporočati, da so učinki jemanja zdravila stoodstotno zagotovljeni, da zdravilo nima neželenih učinkov ali da je boljše ali pa vsaj enakovredno drugemu zdravljenju ali drugemu zdravilu. Prepovedano je tudi oglaševanje, ki nakazuje možnost, da se lahko zdravje izboljša le z jemanjem oglaševanega zdravila ter da bi se zdravje lahko poslabšalo, če ne bi jemali oglaševanega zdravila. Oglaševanje tudi ne sme vsebovati podatkov, ki se sklicujejo na priporočila znanstvenikov, zdravstvenih strokovnjakov ali v javnosti znanih drugih oseb, ki bi zaradi svojega medijskega vpliva lahko spodbujali rabo zdravila. Izrecno je prepovedano oglaševanje, ki nakazuje, da je zdravilo morda kozmetični ali kak drug potrošniški izdelek. Prepovedano je tudi neposredno razdeljevanje zdravil v promocijske namene.
Obveščanje o zdravilih od vrat do vrat je sicer dovoljeno, a le, če se oglašujejo v skladu z opisanimi omejitvami. Razdeljevanje zdravil uporabnikom in njihovo brezplačno preizkušanje pa je izrecno prepovedano in je za pravno osebo ali samostojnega podjetnika, ki na trgu opravlja pridobitno dejavnost prodaje zdravil kot svojo izključno dejavnost, za ta prekršek predpisana visoka globa (od 8.000 evrov naprej).

Boštjan J. Turk


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media