Prekrasen razgled s Konja

Prosti čas | sep. '14

Kamniško-Savinjske Alpe dobesedno kipijo kvišku. Razbrazdani in izpostavljeni vrhovi segajo pod nebo, med vrhovi pa so vrezane ozke doline. Po njih teko potoki, ki se v obliki zvezde vsak v svojo smer podajajo z gora. Tako zanimivo gorovje ponuja tudi čudovite razgledne vrhove. Eden teh je tudi 1803 metrov visoki Konj.
Osnovna pristopa sta dva, vsak posebej pa nas kar do dobra upeha. Prvi je iz doline Kamniške Bele prek Presedljaja, drugi pa skozi Dolski graben in planine Dol. Obe poti se srečata na vrhu in zato je mogoče opraviti tudi krožno pot.
Po Dolskem grabnu pošteno zagrizemo navkreber. Po dveh urah hoda se senčnat in zaprt svet naposled zravna in pred nami se odpre širjava planine Dol. Pri stanovih na planini zavijemo ostro v levo in spet zagrizemo v strmino. Na višini 1654 metrov se pred nami odpre planina Rzenik. Za njo že vidimo vrh Konja. Vrh je visok 1803 metre in sam po sebi ni nič posebnega. Zato pa je z njega neverjeten razgled. Takoj pod vrhom se začne strahovit prepad, skoraj tisoč metrov globoko v dolino Kamniške Bele, na drugi strani pa se razprostira greben Zeleniških špic ter osrednji Grintovci. Vse to je na severni strani, kjer je svet divje lep. Prav drugačna podoba se pokaže na južni strani. Razločno vidimo prostrano Veliko planino s svojimi stanovi, ki se nadaljuje v Menino planino in nato naprej v Zasavsko hribovje.
Nadaljevanje naše krožne poti je nekoliko bolj zahtevno. Markirana pot poteka naprej po grebenih in se spušča do sedla Presedljaj na višini 1613 metrov. Čeprav se spustimo za manj kot dvesto višinskih metrov, je pot izpostavljena in zato opremljena z lepim številom klinov, skob in jeklenic. Na sedlu se markirana pot odcepi proti Korošici, mi pa zavijemo v levo in naravnost navzdol. Pot se ves čas strmo spušča, saj se moramo spusti vse tja do izhodišča na višini nekaj manj kot 600 metrov ob izlivu Kamniške Bele v Kamniško Bistrico. Vse to bi bilo nekoli dolgočasno, če si ne bi na poti spotoma ogledali še enega najlepših slovenskih slapov. V zatrepu doline prek nagnjene skalne stene pada v globino kakih petindvajset metrov visok slap Orglice.
Zapustimo s soncem obsijane vrhove in se po senčnati dolini odpravimo do izhodišča ob glavni cesti.

Janez Mihovec

Vaši komentarji

© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media