Območne enote ZPIZ: Kranj

Dobro je vedeti | nov. '14

Po številu zavarovancev in upokojencev (obojih skupaj je 167.175) je OE Kranj z Izpostavo Jesenice četrta po velikosti od devetih Zpizovih območnih enot.

Na isto mesto se, kot pravi direktorica Milena Paulini, uvršča tudi po številu zaposlenih, ki jih je v treh oddelkih 36, na jeseniški izpostavi pa še sedem. Poleg tega sta na območni enoti in na izpostavi tudi invalidski komisiji, ki sicer sodita v sektor za izvedenstvo, vendar je zaradi narave dela, ko je za izvedensko mnenje potreben osebni pregled zavarovanca, primerno, da svoje delo opravljata čim bliže zavarovancem, ki uveljavljajo pravice iz invalidskega zavarovanja.
»Zavod si je za poslovanje svoje območne enote v Kranju že od leta 2005 prizadeval pridobiti ustrezne poslovne prostore, kar mu je zaradi razmer na nepremičninskem trgu uspelo šele konec leta 2012 z nakupom nekdanje poslovne stavbe Telekoma v Ulici Mirka Vadnova in jo povsem prenovil. Glede na osnovno dejavnost izvajanja obveznega pokojninskega in invalidskega zavarovanja po nacionalni zakonodaji, kot tudi po mednarodnih sporazumih, ki vključuje reševanje zahtevkov za priznanje pravice do pokojnine, pravice na podlagi invalidnosti in do dodatka za pomoč in postrežbo, zavarovanci želijo dobiti informacije o svojih pravicah predvsem osebno. To se praktično vsakodnevno (razen četrtka) kaže v vse večjem številu strank, ki imajo možnost vse informacije za uveljavljanje pravic dobiti osebno pri svetovalcu. Poleg tega po odpravi delovnih knjižic želijo zavarovanci pogosto dobiti izpis obdobij zavarovanja (v osmih mesecih je bilo teh vlog že 6738) in tudi druga pojasnila, ki niso vedno ali pa so zgolj posredno povezana z izvajanjem pokojninskega in invalidskega zavarovanja.
Po mesečnih anketah o zadovoljstvu strank, kot tudi iz osebnega razgovora z njimi ugotavljamo, da so z novimi poslovnimi prostori in našimi storitvami zelo zadovoljni. Gibalno oviranim osebam je zdaj omogočen tudi dostop z dvigalom, česar jim prejšnja lokacija na Stari cesti ni omogočala. Z novimi poslovnimi prostori pa je rešen za stranke in ne nazadnje tudi za zaposlene zelo pereč problem parkiranja,« navaja oseminpetdesetletna univ. dipl. pravnica, ki se je v centrali Zpiza zaposlila leta 1978 in delala na različnih področjih dela, zadnjih devet let pa je direktorica kranjske enote.
Povprečni časi reševanja vlog se skrajšujejo
Gorenjska regija je bila v minulem obdobju pretežno industrijska, kar se je kazalo tudi pri uveljavljanju pravic iz pokojninskega in invalidskega zavarovanja, saj je, denimo na področju uveljavljanja pravice do dela vdovske pokojnine število vloženih zahtevkov bistveno odstopalo od povprečja glede na število upokojencev. Starostnih upokojencev je namreč 42.462, uživalcev dela vdovske pokojnine pa kar 6.833.
»Vse od leta 2011 dalje, ko so se napovedovale spremembe pokojninske zakonodaje, in tudi kasneje, denimo letos, se je znatno povečalo število zavarovancev, ki so želeli osebno informacijo o upokojitvenih pogojih. To se je pokazalo tudi v povečanem številu vlog za izračun datuma izpolnitve pogojev za pridobitev pravice do pokojnine in izračuna njene višine,« ugotavlja Milena Paulini in nadaljuje: »V prvih osmih mesecih letos je območna enota prejela že 25.545 vlog. Število vloženih zahtevkov za uveljavljanje pravic iz pokojninskega zavarovanja je ostalo približno na enaki ravni kot prejšnje leto, za malenkost večji dotok je pri zahtevkih za poprejšnjo pisno informacijo o datumu upokojitve in višini pokojnine ter pri zahtevkih za uveljavljanje pravic iz mednarodnega zavarovanja, nekoliko manj pa je zahtevkov iz invalidskega zavarovanja.
Reševanje zahtevkov za prvo priznanje pravice do pokojnine in do nadomestil iz invalidskega zavarovanja, kjer celotni postopek traja nekoliko dalj časa zaradi postopkov, povezanih z oceno invalidnosti, ima prednost pred drugimi zahtevki, kot so na primer izračuni datuma upokojitve in višine pokojnine. S prerazporejanjem dela in z določanjem prednosti po vrstah zadev se povprečni časi trajanja reševanja kljub nekoliko večjemu obsegu dela skrajšujejo in so v mejah zastavljenih ciljev pokojninskega zavoda. Skrajšujejo se tudi postopki po mednarodnih predpisih.

OE Kranj skupaj z Izpostavo Jesenice okvirno pokriva 18 gorenjskih občin: Bled, Bohinj, Cerklje na Gorenjskem, Gorenja vas – Poljane, Gorje, Jesenice, Jezersko, Kranj, Kranjska Gora, Naklo, Preddvor, Radovljica, Šenčur, Škofja Loka, Tržič, Železniki, Žiri in Žirovnica. Na tem območju živi 58.952 upokojencev in 108.223 zavarovancev.

Uradne ure za poslovanje s strankami so v poslovnih prostorih v Ulici Mirka Vadnova 13A v Kranju in na Cesti maršala Tita 73 na Jesenicah v ponedeljek in torek od 8. do 12. in od 13. do 15. ure, v sredo od 8. do 12. in od 13. do 17. ure ter v petek od 8. do 13. ure.

Boris Dolničar


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media