Na vprašanja s področja pacientovih pravic odgovarja mag. Boštjan J. Turk
GARANCIJA ZA ZOBOZDRAVSTVENE STORITVE
Pred tremi meseci mi je zobozdravnik naredil dve plombi. Imam pa občutek, da je ena precej slaba in bi jo bilo treba zamenjati. Ker ni šlo za samoplačniško storitev, me zanima, ali imam vseeno pravico zahtevati, da mi jo zobozdravnik na lastne stroške zamenja. Zanima me tudi, kako je z odgovornostjo zobozdravnikov za škodo, ki jo naredijo pri svoji dejavnosti.
Da. Vsekakor. Trajnostna doba zobozdravstvenih storitev in pripomočkov teče od dneva opravljene storitve. Od tega dne pa vse do izteka garancijske dobe je zobozdravnik dolžen opraviti vsa morebitna potrebna popravila na svoj račun. Po izteku garancijske dobe pa krije stroške zamenjave in popravila ZZZS. Garancijska doba za zalivke sicer znaša 9 mesecev, za krone, mostičke in proteze pa eno leto. Stroške zamenjave ali popravila sme zobozdravnik zaračunati zavodu le, če je prišlo do anatomskih ali funkcionalnih sprememb, ki so povzročile poškodovanje ali prelom pripomočka. Če je bil pripomoček poškodovan zaradi pacientovega neustreznega ravnanja, je odgovornost njegova in mora nositi tudi stroške zamenjave oz. popravila.
Zakon o zdravniški službi določa, da mora biti zobozdravnik zavarovan za odgovornost za škodo, ki bi lahko nastala pri njegovem delu. Zaposlenega zobozdravnika mora zavarovati delodajalec. To pomeni, da se mora zobozdravnik posameznik zavarovati sam, zdravstvene ustanove pa se morajo zavarovati pred odgovornostjo za škodo, ki jo lahko povzročijo njihovi zaposleni. Zavarovalno vsoto vsako leto določi Zdravniška zbornica v soglasju z ministrstvom, pristojnim za zdravstvo. Predmet zavarovanja zdravniške odgovornosti je odškodninska odgovornost zobozdravnika za škodo, nastalo zaradi smrti, telesne poškodbe ali okvare zdravja oseb zaradi napake pri opravljanju zobozdravstvene dejavnosti.