Na vprašanja s področja pacientovih pravic odgovarja mag. Boštjan J. Turk

Dobro je vedeti | dec. '15

DELOVANJE ZDRAVILCEV

Bralca zanima, kako je pri nas urejeno delovanje zdravilcev in kakšne pravice imajo pacienti pri tovrstnem zdravljenju. 

Zdravilsko dejavnost v Sloveniji ureja zakon o zdravilstvu. Pri nas lahko po zakonu opravljajo tradicionalno kitajsko zdravilstvo, ajurvedo, homeopatijo in druga zdravilstva. Pravice pacientov so dobro varovane. Zdravilec mora od uporabnika storitev pred obravnavo pridobiti pisno izjavo o privolitvi v zdravilski sistem ali metodo. Izjava mora vsebovati najmanj podatke o tem, da je uporabnik storitev seznanjen z vrsto in načinom zdravilskega sistema ali metode in z dejstvom, da morebitna odklonitev že izvajanega medicinskega zdravljenja lahko privede do škodljivih posledic za njegovo zdravje.

Zdravilec, ki pri uporabniku storitev posumi na hujše znake bolezni ali hujše poslabšanje kronične bolezni, mora uporabniku storitev nemudoma predlagati medicinsko zdravljenje in predlog vpisati v dokumentacijo. Pomembno je tudi, da zdravilec ne sme uporabnika storitev odvračati od medicinskega zdravljenja. Če pacient ni prepričan o uspešnosti zdravilske metode, lahko na zdravnika klasične medicine naslovi prošnjo, da ta poda svoje mnenje o primernosti zdravilskega sistema in metode glede na njegovo diagnozo oziroma stanje bolezni. Mnenje zdravnika je brezplačno. Na ta način lahko pacient pridobi nekakšno »drugo mnenje«. 

Pacient ima poleg tega zagotovljeno tudi pravico do zasebnosti pri vsakokratni zdravilski obravnavi, do vpogleda v dokumentacijo, ki se nanj nanaša, ter do prepisa ali preslikave podatkov iz dokumentacije, ki jo na njegovo zahtevo lahko posreduje drugemu zdravilcu oziroma njegovemu osebnemu zdravniku.

Zdravilci so odgovorni za kakovostno opravljanje dela, dolžni so izvajati zdravilsko dejavnost s skrbnostjo dobrega strokovnjaka in s svojim ravnanjem oziroma opustitvijo ravnanja ne smejo poslabšati zdravja pacienta. Zdravilec mora biti zavarovan za odgovornost za škodo, ki bi lahko nastala pri izvajanju zdravilske dejavnosti. Če pacient z delom zdravilca ni zadovoljen, lahko v 15 dneh od zadnje uporabe njegovih storitev pri njem vloži pisno pritožbo, na katero mora ta odgovoriti. Če nanjo ne odgovori, lahko pacient pravno zaščito poišče pri zdraviliški zbornici.


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media