Na vprašanja s področja pacientovih pravic odgovarja mag. Boštjan J. Turk 

Dobro je vedeti | maj '16

OGLAŠEVANJE ZDRAVIL 

Bralka je v lekarni kupila zdravilo za izboljšanje počutja, ki so ga oglaševali tudi v medijih. Zaželenih učinkov ni bilo, zato jo zanima, kako zakonodaja ureja oglaševanje zdravil. 

Omejitve obstajajo tudi na področju oglaševanja zdravil. Vsi elementi oglaševanja morajo biti skladni s povzetkom glavnih značilnosti zdravila, oglaševanje pa mora spodbujati smotrno uporabo zdravil, pri čemer mora biti zdravilo predstavljeno objektivno in brez pretiravanja o njegovih lastnostih, prav tako ne sme biti zavajajoče. Izrecno je določeno, da je v javnosti dovoljeno oglaševati le zdravila, ki ga izdajajo brez recepta. Zdravil, ki jih izdajajo na recept, ni dovoljeno oglaševati, prav tako ni dovoljeno oglaševati zdravil, ki vsebujejo psihotropne ali narkotične snovi.

Poleg tega oglaševanje zdravila ne sme vsebovati podatkov, ki dajejo vtis, da je posvet z zdravnikom oziroma veterinarjem ali kirurški poseg nepotreben, zlasti s pripisovanjem diagnoze ali predlogom zdravljenja po pošti, ali ki nakazujejo, da so učinki jemanja zdravila absolutno zagotovljeni, da zdravilo nima neželenih učinkov ali da je boljše ali celo enakovredno drugemu zdravljenju ali drugemu zdravilu.

Prav tako so prepovedani oglasi, ki nakazujejo, da se zdravje osebe ali živali lahko izboljša le zaradi jemanja zdravila, ali pa nakazujejo, da bi se zdravje osebe ali živali lahko brez jemanja zdravila poslabšalo. Nedovoljeni so tudi oglasi, ki uporabljajo neprimerne, vznemirljive ali zavajajoče izraze o možnostih okrevanja ali uporabljajo neprimerne, skrb vzbujajoče ali zavajajoče izraze, slikovne predstavitve sprememb v človeškem ali živalskem telesu, ki jih je povzročila bolezen ali poškodba, ali delovanja zdravila na človeško ali živalsko telo ali dele telesa. 

Prepovedana sta tudi oglaševanje zdravil ob sklicevanju na priporočila znanstvenikov, zdravstvenih strokovnjakov ali v javnosti znanih oseb in neposredno razdeljevanje zdravil končnim uporabnikom v promocijske namene. Če je bralka zdravilo kupila le na podlagi oglasa, ki je obljubljal, da se ji bo zdravje izboljšalo, potem gre tu za zavajajoče oglaševanje, za katerega je pristojen Tržni inšpektorat RS.                                                                        


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media