Dodatek k prispevku o usklajevanju pokojnin

Dobro je vedeti | jun. '16

Že dolgo časa obstajajo tudi razmišljanja o tem, kako valorizirati pokojnine. Po mnenju nekaterih ni sprejemljivo, da se pokojnine v enakem odstotku valorizirajo ne glede na njihovo višino pokojnine, saj se življenjski stroški odražajo približno enako. To je po mnenju nekaterih filozofija »enakih želodcev«. Drugi pa opozarjajo, da tak pristop, da bi vsem upokojencem priznali del uskladitve v enaki višini, del pa v odstotku, ni sprejemljiv. Poudarjajo, da bi to pomenilo rušenje temeljnih razmerij, ki so v sistemu obveznega zavarovanja vzpostavljena z jasnimi načeli.

Treba je upoštevati, da je element solidarnosti že zdaj močno zastopan v sistemu, in to ne le prek določitve najnižje in najvišje pokojninske osnove, o kateri smo obširno pisali v majski Vzajemnosti. Takšno sprejemanje razmišljanja nekaterih bi namreč pomenilo nepredvidljive posledice za sam sistem obveznega zavarovanja. Dejansko bi pomenilo posredno zanikanje daljše pokojninske dobe in posledično višjega odstotka za odmero pokojnine. Zato bo treba pri oblikovanju nove reforme vprašanju usklajevanja pokojnin posvetiti vso pozornost, da ne bi posegali v načela, na katerih ta sistem temelji. Pravica do pokojnine je namreč ekonomska kategorija, ne pa socialna, in temelji na plačanih prispevkih, njena višina pa tudi na pokojninski dobi. Ne gre tudi prezreti, da sta tako Zpiz-1 kot tudi zdaj Zpiz-2 opredelila posebne spodbude za daljšo zavarovančevo aktivnost. Torej potrebna bo resnično velika odgovornost za sprejetje pravične rešitve glede usklajevanja pokojnin.

Anka Tominšek


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media