Na vprašanja s področja pacientovih pravic odgovarja mag. Boštjan J. Turk

Dobro je vedeti | jul. '16

ZAMENJAVA OSEBNEGA ZDRAVNIKA

Bralki je bila pred kratkim dodeljena nova osebna zdravnica, ker se je prejšnja upokojila. Z njo je bila zelo zadovoljna, česar pa ne more reči za novo. Gospa se ji ne oglaša na telefon, pogosto je odsotna in ji tudi noče predpisati zdravil, ki jih je pri prejšnji zdravnici brez težav dobila. Razmišlja, da bi jo zamenjala, vendar je slišala, da lahko to stori šele po enem letu. Prosi za opis postopka zamenjave.

Res je, da je uveljavljeno splošno pravilo, v skladu s katerim lahko osebno zdravnico/zdravnika načelno zamenjate šele po enem letu. Vendar pa obstajajo tudi možnosti, v skladu s katerimi lahko to storite že pred tem, če za to obstajajo določeni razlogi. Tako bi lahko, recimo, osebno zdravnico zamenjali, če bi bila ta več kot tri mesece neprekinjeno odsotna zaradi bolezni, porodniškega dopusta, strokovnega izpopolnjevanja ali drugih vzrokov ali če bi odšla na delo v drug kraj (razlog nedosegljivosti). Glede na to, da pravite, da je zdravnica pogosto odsotna, nedosegljiva, preverite, ali je ta odsotnost dolgotrajna. 

Poleg tega lahko osebno zdravnico zamenjate tudi, če ste izgubili zaupanje vanjo (osebni razlog zamenjave). Izrecno je namreč določeno, da lahko zavarovana oseba zamenja zdravnico/zdravnika, če pride med njima do nesporazumov. Zamenjavo lahko ne nazadnje predlaga tudi sama zdravnica/zdravnik, če se izkaže, da ne more uspešno in odgovorno opravljati svojih nalog zaradi neprimernega odnosa pacienta ali zaradi nespoštovanja navodil in postopkov zdravljenja. Zamenjava je mogoča tudi, če se zavarovana oseba (pacient) za stalno ali za daljši čas preseli v drug kraj.

Če želite osebno zdravnico zamenjati, to naredite tako, da izpolnite listino o novi izbiri osebne zdravnice/zdravnika. Navesti boste morali tudi razlog, zakaj zahtevate zamenjavo (na primer izguba zaupanja). Razloga pa ni treba navesti, če gre za »običajno« zamenjavo po enem letu. 

V primeru zamenjave osebne zdravnice/zdravnika je treba podatke o zdravstvenem stanju zavarovane osebe posredovati novemu osebnemu zdravniku. Dokumentacijo si izmenjata zdravnika in je ne vročata zavarovani osebi.


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media