Na vprašanja s področja pacientovih pravic odgovarja mag. Boštjan J. Turk 

Dobro je vedeti | jul. '17

ZASTOPNIK PACIENTOVIH PRAVIC

Že pred časom je bil sprejet zakon o pacientovih pravicah, ki je uvedel tudi zastopnika pacientovih pravic, vendar bralki njen zdravnik še ni omenil, da se lahko za pomoč obrne tudi nanj. Rada bi vedela, katere pravice ima v primeru bolezni in hospitalizacije.

Zakon o pacientovih pravicah je bil sprejet že skoraj pred desetletjem in je med drugim uvedel tudi pravico do brezplačne pomoči pri uresničevanju pacientovih pravic, za katero je pristojen zastopnik pacientovih pravic. Do njegove pomoči ste torej upravičeni po zakonu, pomoč pa mora biti brezplačna.

Zastopnik je dolžan pacientom pomagati na različne načine, in sicer tako v obliki svetovanja kot tudi v obliki pomoči. Lahko na primer svetuje o vsebini pravic (o možnosti zamenjave osebnega zdravnika, pravici do drugega mnenja, čakalnih dobah, možnostih zdravljenja v tujini ipd.), prav tako svetuje, kako ukrepati v primeru kršitev pacientovih pravic (daje pravne nasvete, pravno pomoč, če ga pooblastite, lahko vlaga tudi pravna sredstva, kar pomeni, da deluje tudi kot vaš pravni zastopnik). Prav tako lahko opravi potrebne poizvedbe v zvezi z domnevnimi kršitvami pri izvajalcih zdravstvenih storitev (zahteva pojasnila, dokumentacijo). Če menite, da so vam bile pri zdravniku prekršene pravice, lahko pri njem tudi neformalno posreduje z namenom hitre odprave kršitev.

Če nimate dovolj informacij v zvezi z obsegom svojega zdravstvenega zavarovanja (kaj na primer krije osnovno zdravstveno zavarovanje, kaj krije dopolnilno zdravstveno zavarovanje, v katerih primerih so potrebna doplačila pri nabavi zdravil ipd.), vam poda tudi te informacije.

Zastopnik mora skrbeti tudi za promocijo pacientovih pravic in njihovo uresničevanje v sistemu zdravstvenega varstva. Na izvajalce zdravstvenih storitev lahko kadar koli naslovi predloge, mnenja, kritike ali priporočila, ki so jih ti dolžni obravnavati in nanje odgovoriti v roku, ki ga določi, ne sme pa biti krajši od osmih dni.

Izvajalec zdravstvenih storitev mora zastopniku omogočiti dostop do vseh podatkov, ki so potrebni za njegovo delo v zvezi z zadevo, ki jo obravnava, in to najpozneje v petih dneh od prejema zahteve. Nima pa zastopnik avtomatično pravice, da pregleda vašo zdravstveno dokumentacijo. Za to mu morate dati izrecno privolitev.


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media