Na vprašanja s področja pacientovih pravic odgovarja mag. Boštjan J. Turk

Zaradi posebnih razmer je dostop do članka odprt za vse obiskovalce strani.

Dobro je vedeti | sep. '17

IZGUBA KARTICE ZDRAVSTVENEGA ZAVAROVANJA

Bralka je pred kratkim izgubila kartico zdravstvenega zavarovanja. Zanima jo, ali lahko brez nje uveljavlja pravico do zdravstvenega pregleda. Ker je upokojenka z nizko pokojnino, bi jo vsak strošek, ki bi ga morala plačati iz svojega žepa, precej prizadel.

V primeru izgube kartice zdravstvenega zavarovanja svetujem, da čim prej naroči novo. To lahko naredi na najbližji izpostavi ali območni enoti ZZZS, še hitreje pa lahko to stori na spletu. Nova kartica bo po pošti prišla kot priporočena pošiljka najkasneje v dveh tednih, za ta čas pa bo prejela pisno potrdilo o zdravstvenem zavarovanju. Potrdilo je povsem enakovredno kartici zdravstvenega zavarovanja in zadošča, če ga pokažete zdravniku ob zdravstvenem pregledu. Morate pa zaradi izgube kartice novo plačati iz svojega žepa, in sicer po ceniku listin.

Če ob obisku zdravnika kartice nimamo s seboj (oziroma nimamo s seboj niti potrdila), smo samoplačniki. Le v primerih, ko gre za nujno medicinsko pomoč, je zdravstveno osebje dolžno izvesti potrebno storitev brezplačno.

Če morda informacijski sistem za neposredni dostop do podatkov zdravstvenega zavarovanja ne deluje, je zdravstveno osebje dolžno uporabiti podatke iz obstoječe dokumentacije in pacientu nuditi vse potrebne storitve. Če pri tem ne more pridobiti dovolj podatkov za obračun opravljenih storitev prostovoljni zdravstveni zavarovalnici, moramo doplačati odstotni delež vrednosti storitve, ki pa ga zavarovalnica povrne naknadno.

Marsikoga skrbi, ali lahko v primeru izgube kartice zdravstvenega zavarovanja do zdravstvenih podatkov na kartici dostopajo nepooblaščene osebe. To je tako rekoč nemogoče. Podatki, ki jih v svojih zbirkah vodijo ZZZS in prostovoljne zavarovalnice, so namreč zavarovani tako, da jih lahko berejo le imetniki profesionalnih kartic (zdravstveni delavci in drugi pooblaščeni delavci). Dostop do podatkov je namreč praviloma mogoč samo s hkratno uporabo imetnikove kartice in profesionalne kartice. Brez vaše zdravstvene kartice pa je mogoč dostop do podatkov samo v izjemnih primerih, na primer, ko kartica ne deluje ali gre za nujno medicinsko pomoč.


Vaši komentarji


© 2020 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media