Na vprašanja iz delovnega prava odgovarja Dušan Bavec

Dobro je vedeti | sep. '17

REGRES IN POVRAČILO STROŠKOV

Bralka je zaposlena v manjšem frizerskem salonu. Po nekaj letih krize, ko je delodajalka njej in njenim sodelavkam težko ohranjala zaposlitev in zagotavljala izplačevanje sicer dogovorno znižane plače (v višini minimalne plače), se je letos poslovanje izboljšalo. Regresa niso dobile že nekaj let, zato jo zanima, v kako dolgem času mora biti izplačan in kako je z uveljavljanjem regresa za nazaj, ko je bila delodajalka v likvidnostnih težavah in so se delavke strinjale, da se regresu odpovedo na račun ohranitve zaposlitve. Prikrajšane so bile tudi pri povračilu stroškov za prevoz na delo, saj so prejemale le pavšalno nizke zneske, zato bi zdaj rade uveljavljale pravice, ki jim pripadajo. Ali so upravičene tudi do razlike v plači za nazaj?

Presečni datum za izplačilo regresa za tekoče leto, določen v zakonu o delovnih razmerjih (ZDR-1), je 1. julij, toda če je to predvideno v panožnih kolektivnih pogodbah, je v primeru nelikvidnosti delodajalca mogoče popolnoma zakonito izplačati regres tudi do 1. novembra, v primeru prekoračitve roka pa tečejo zakonite zamudne obresti. Sklicevanje delodajalca na likvidnostne težave ga ne opravičuje za neizpolnitev zakonsko določenih obveznosti tako glede izplačila regresa kot tudi povračil stroškov v zvezi z delom, kot so potni stroški, malica ...

Glede na zapisano, da so bile plače v času krize znižane na podlagi sporazuma med delodajalcem in delavkami, je mogoče to oceniti kot ustrezno, saj so to najbrž uredili z aneksom k relevantnemu členu obstoječe pogodbe o zaposlitvi ali s sklenitvijo nove pogodbe, če jim je delodajalka zagotavljala izplačilo minimalne plače.

Denarne terjatve iz naslova delovnega razmerja, med katere spada tudi neizplačan regres, zastarajo v petih letih po zapadlosti. Čeprav jih je mogoče uveljavljati neposredno pred sodiščem, bralki vsekakor priporočam, da se poskuša najprej pogovoriti z delodajalko. Čeprav obveznosti morebiti zastarajo, še ne pomeni, da ne obstajajo, toda če zastaranju, ki ga sodišče ne ugotavlja po uradni dolžnosti, ugovarja dolžnik/delodajalec, potem mora to dejstvo sodišče upoštevati in zahtevek delavca/upnika zavrniti.

SVETOVALNI TELEFON:

Pokličete ga lahko v sredo, 13. septembra, med 16. in 18. uro na tel. št.: 01 530 78 53.


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media