Na vprašanja s področja pacientovih pravic odgovarja mag. Boštjan J. Turk

Dobro je vedeti | dec. '17

SPOŠTOVANJE PACIENTOVEGA ČASA

Bralca zanima, ali drži, da se je spremenila zakonodaja na področju čakalnih dob, in ali prinaša kaj novega. 

Zakonodaja s področja pacientovih pravic se je letos jeseni res nekoliko spremenila, novela zakona je že sprejeta, večina določil pa se bo začela uporabljati ob koncu letošnjega leta.

Kar zadeva spoštovanje pacientovega časa, novela zakona določa, da mora izvajalec zdravstvene dejavnosti v mreži izvajalcev javne zdravstvene službe poskrbeti za najkrajši možni čakalni čas in čakalno dobo v okviru razumnega časa. Delo mora organizirati tako, da je pacientu zagotovljena čim hitrejša zdravstvena obravnava. Izvajalec zdravstvene dejavnosti mora pacienta obravnavati v skladu z vrstnim redom na čakalnem seznamu oziroma v naročilni knjigi in vrstnega reda načelno ne sme spreminjati.

Novost je, da mora izvajalec zdravstvene dejavnosti v mreži izvajalcev javne zdravstvene službe pacientu poleg nujne medicinske pomoči takoj zagotoviti tudi nujno zobozdravstveno pomoč ali nujno zdravljenje.

Glede najdaljše dopustne čakalne dobe bo veljalo, da je ta spoštovana, če je čakalna doba za neko zdravstveno storitev pri najmanj enem izvajalcu zdravstvene dejavnosti v mreži izvajalcev javne zdravstvene službe v okviru najdaljših dopustnih čakalnih dob.

Na novo je urejena tudi pravica do najdaljšega čakalnega časa, in sicer mora izvajalec zdravstvene dejavnosti v mreži izvajalcev javne zdravstvene službe zagotoviti, da je delo organizirano tako, da je čakalni čas čim krajši oziroma ne presega 30 minut.

Ta omejitev pa ne velja, kadar posamezen zdravstveni delavec ali zdravstveni sodelavec, ki izvaja zdravstvene storitve pri izvajalcu zdravstvene dejavnosti v mreži izvajalcev javne zdravstvene službe, v tem času izvaja nujno medicinsko pomoč ali zaključuje zdravstveno storitev predhodno obravnavanega pacienta, ki jo je treba izvesti brez odlašanja ali prekinitve.

O vsem tem mora zdravstveni delavec ali zdravstveni sodelavec sproti obveščati paciente v čakalnici. Omejitev glede čakalnega časa prav tako ne bo veljala za paciente, ki niso naročeni, v primeru naročanja v naročilno knjigo in za paciente, ki zamudijo dogovorjeni termin. Pacienta, ki ni naročen, in pacienta, ki zamudi dogovorjeni termin, bodo obravnavali le v prostem terminu, razen če gre za nujno medicinsko pomoč.


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media