Primere iz psihološke svetovalnice predstavlja Zdenka Peloz

svetovalka TA in spec. psihoterapevtka:
Zdenka Peloz

Dobro je vedeti | apr. '18

AVTOGENI TRENING

Naročnica je prišla na terapijo zaradi težav z nespečnostjo. Nikoli ni dobro spala, v zadnjih dveh letih pa skoraj ni noči, ki bi jo prespala neprekinjeno. Zjutraj vstaja utrujena in nespočitost se samo stopnjuje. Zdravnica ji je sicer predpisala zdravilo za boljši spanec, vendar jo je opozorila, da ga lahko vzame samo občasno, kadar je res prehudo, ker lahko postane zasvojena. Rada bi si pomagala še kako drugače.

Od rojstva naprej nas starši in kasneje pomembni drugi (vzgojitelji, učitelji …) učijo, da je lenoba slaba lastnost in da je delo spoštovana vrednota. Zato je pomembno, da smo »pridni«, celo tako daleč gremo, da garamo in se ne znamo več zaustaviti. Kot posledica dolgotrajne napetosti nastopi izčrpavanje, ki vodi v telesne spremembe. Imenujemo jih psihosomatske bolezni, med katere spadajo povišan krvni tlak, težave s prebavo, tiki, jecljanje, astma, nespečnost, glavoboli pa tudi revma, artritis, povečana telesna teža, infarkt ... Spanje je osnovna fiziološka obramba in varovalka pred izgorevanjem. Ljudje moramo spati, zato je motnja spanja resna izguba ravnovesja. Vaje avtogenega treninga prinašajo splošno umirjenost. To je neškodljiva metoda za doseganje dobrega spanja. Namenjena je samoterapiji, zdravljenju duše, saj je ta nedeljivo povezana z našim telesom. Ko zdravimo svoje misli in čustva, zdravimo tudi telo. Učimo se sprostitve in načina, kako doseči umiritev. Naročnici sem predstavila navodila, potem pa sva se učili posamezne vaje (za umiritev, težko telo, toploto, pravilno dihanje in vaje posebej za srce, trebuh in čelo). Ko vaje usvojimo, pa se pravo delo šele začne. Treba je vaditi redno in dalj časa, da se pokažejo vsi pozitivni učinki takšnega umirjanja. Na začetku je odpor do dela velik: od tega, da se ne zmoremo umiriti, da ne vadimo redno, do izgovorov o smislu tega početja, saj tako in tako ni učinka. Če vztrajamo in se pokažejo rezultati, potem dvomov ni več. Gospa se je naučila umirjati samo sebe in tako dosegla kakovost spanca, ki si ga je želela.


Vaši komentarji


© 2020 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media