Odprt arhiv za vse obiskovalce

Na vprašanja s področja pacientovih pravic odgovarja mag. Boštjan J. Turk

Zaradi posebnih razmer je dostop do članka odprt za vse obiskovalce strani.

Dobro je vedeti | maj '18

VPOGLED V ZDRAVSTVENO DOKUMENTACIJO

Bralca zanima, ali se lahko kot pacient seznani s svojo zdravstveno dokumentacijo, ali ima glede tega kakšne stroške in ali ima pravico zahtevati, da mu zdravnik pojasni, kaj pomenijo določeni strokovni izrazi.

Kot pacient imate ob prisotnosti zdravnika (oziroma zdravstvenega delavca in sodelavca) pravico do vpogleda v celotno zdravstveno dokumentacijo, ki se nanaša na vas. Prav tako imate pravico, da to zdravstveno dokumentacijo fotokopirate ali jo na kakšen drugačen način reproducirate.

Pravico do vpogleda oziroma do fotokopiranja zdravstvene dokumentacije vam mora izvajalec zdravstvene dejavnosti omogočiti v najkrajšem mogočem času – zakon določa, da takoj ali pa najpozneje v petih delovnih dneh po prejemu zahteve. Pri istem izvajalcu pa lahko zahtevo vložite največ dvakrat mesečno.

Izvajalec zdravstvene dejavnosti vam lahko za fotokopiranje zdravstvene dokumentacije zaračuna materialne stroške preslikave oziroma druge reprodukcije in posredovanja, in sicer v skladu s predpisi s področja varstva osebnih podatkov.

Poleg vpogleda in reprodukcije zdravstvene dokumentacije lahko zahtevate tudi to, da se zapisom v zdravstveni dokumentaciji dodajo vaše morebitne pripombe, prav tako pa lahko zahtevate tudi osnovna ustna pojasnila o vsebini zdravstvene dokumentacije, razen kadar niste že prejeli (izčrpnih) pojasnil na osnovi pojasnilne dolžnosti zdravnika. 

Izvajalec zdravstvene dejavnosti vam mora omogočiti pravico do dajanja pripomb in pa ustna pojasnila v petih delovnih dneh od tedaj, ko je prejel vašo zahtevo.

Če bi prišlo do situacije, ko sami ne bi mogli odločati o svoji zdravstveni obravnavi, vendar bi to pravico imeli na primer vaši sorodniki, bi imeli le-ti pravico do seznanitve z vašo zdravstveno dokumentacijo le, kadar bi imeli pravico odločanja o vaši konkretni zdravstveni obravnavi, a še to le v obsegu, ki je potreben za odločanje.

Imate pa tudi pravico do samostojnega dostopa do svojega elektronskega zdravstvenega zapisa in podatkov v informacijskem sistemu kartice zdravstvenega zavarovanja, če zdravstveni sistem to omogoča. Če bi prišlo do kršitve oziroma onemogočanja izpolnitve katere izmed pravic, ki jih tu omenjam, lahko vložite tudi pritožbo pri informacijskem pooblaščencu.

                                                


Vaši komentarji


© 2020 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media