Na vprašanja s področja pacientovih pravic odgovarja mag. Boštjan J. Turk

Dobro je vedeti | jun. '18

ZASTOPNIK PACIENTOVIH PRAVIC

Bralko zanima, ali še imamo zastopnike pacientovih pravic in kako ti lahko pomagajo, če so pacientom kršene pravice na področju zdravstva.

V devetih območnih enotah Nacionalnega inštituta za javno zdravje deluje 13 zastopnikov pacientovih pravic. Pri delu so samostojni in neodvisni, kar pomeni, da ne smejo biti člani organov upravljanja in nadzora izvajalcev zdravstvene dejavnosti, Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije in drugih zdravstvenih zavarovalnic niti gospodarskih družb, ki se ukvarjajo s proizvodnjo ali prodajo zdravil ali medicinskih pripomočkov, ter ne smejo imeti funkcij v državnih organih, organih lokalnih skupnosti, političnih strank ali sindikatov. Njihovo delo je za pacienta brezplačno in zaupno.

Zastopnik pacientovih pravic ima med drugim pooblastila, da pacientu na primeren način svetuje o pravicah, načinih in možnostih njihovega uveljavljanja pred zdravljenjem ali med njim, in kadar so te kršene, mu daje konkretne usmeritve za uveljavljanje pravic in predlaga mogoče rešitve, mu pomaga pri vlaganju pravnih sredstev, za pacienta opravlja potrebne poizvedbe v zvezi z domnevnimi kršitvami pri izvajalcih zdravstvene dejavnosti in pri izvajalcih zdravstvenih storitev neformalno posreduje z namenom hitrega odpravljanja kršitev.

Če ga pacienti pooblastite, lahko v vašem imenu vlaga pravna sredstva in daje predloge, pojasnila in druge izjave v vašem imenu in v vašo korist za hitro in uspešno rešitev spora. Priskrbi vam lahko osnovne informacije s področja zdravstvenega varstva, zdravstvenega zavarovanja ali izvajanja zdravstvene dejavnosti oziroma vam daje strokovno pomoč in tudi konkretne usmeritve na tem področju.

Zastopnik pacientovih pravic lahko kadar koli naslovi izvajalcem zdravstvene dejavnosti predloge, mnenja, kritike ali priporočila. Pomembno je, da so jih le-ti dolžni obravnavati in nanje odgovoriti v natančno tistem roku, ki ga določi zastopnik pacientovih pravic.

Zastopnik ima tudi pravico do vpogleda v določene podatke, s katerimi razpolaga izvajalec zdravstvene dejavnosti. Izvajalec mu mora namreč omogočiti dostop do vseh podatkov, ki so potrebni za njegovo delo v zvezi z zadevo, ki jo obravnava, in to najpozneje v petih dneh (!) od prejema njegove zahteve.


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media