Čas robotov

nov. '18

Svet je vse bolj zapleten, vse hitreje se spreminja in vse težje je slediti hitremu razvoju tehnologije. Še posebej težko je starejšim. Spremembe se dogajajo na vseh področjih, tudi na bančnem, kjer so se odločili dokončno ukiniti hranilne knjižice. Kako razložiti devetdesetletni babici, da se mora posloviti od knjižice in jo zamenjati z bančno kartico, ko pa je zanjo tako pregledna, le pogleda vanjo, pa ve, koliko denarja ima na računu. Čeprav je morala zaradi vpisa pokojnine in dviga denarja oditi na banko, je to odtehtalo finančno stanje v knjižici, zapisano črno na belem. Kako naj čez noč začne uporabljati bankomat, ko pa s takimi napravami ni nikoli imela opravka? Zanjo je to znanstvena fantastika. Počuti se oropana razpolaganja s svojim denarjem, poleg tega mora za pomoč prositi nekoga, ki to obvlada, pa še stanje na računu ne more več tako spremljati kot v knjižici. Tudi moj oče je bil razočaran nad to spremembo. Ko se je upokojil, so se računalniki šele začeli pojavljati, v njegovih mladih letih so za vse uporabljali gotovino. Ko so na banki ukinili hranilno knjižico in jo zamenjali s kartico, je še vedno denar dvigoval le v banki. Bankomatu ni zaupal.

Z digitalizacijo se vse več postopkov in opravkov v vsakdanjem življenju seli na splet. Uvajalci sprememb, ki so se tako rekoč rodili s sodobno tehnologijo, pozabljajo, da je lahko to za nekatere ljudi zelo stresno. Kot je pokazala nedavna raziskava, pa so tudi mlajše generacije slabo digitalno pismene. Četudi je tehnologija koristna, je potreben čas, da jo usvojimo.

Na Japonskem pa celo roboti že pomagajo negovati starejše, kar je morda dobrodošlo pri dvigovanju in premikanju starostnika, noben stroj pa ne more nadomestiti toplega človeškega odnosa.

Zaradi bolezni in poškodb smo kaj hitro lahko odvisni od tuje pomoči. V prilogi novembrske Vzajemnosti smo pripravili nekaj napotkov in koristih informacij, kako (si) pomagati, ko se znajdemo v situaciji, ko sami ali naši svojci potrebujejo pomoč. Pomembno je, da upoštevamo želje tistega, ki pomoč potrebuje, in imamo do njega človeški odnos. Kajti več bolnih ljudi, kot pravi dr. Jože Ramovš, je nesrečnih zaradi slabega odnosa kot zaradi slabe storitve in tudi oskrbovalca bolj izmuči nezadovoljstvo kot sama pomoč.

Bodimo ljudje, ne roboti.

Jožica Dorniž


Vaši komentarji


© 2022 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media