Primere iz psihološke svetovalnice predstavlja Zdenka Peloz

svetovalka TA in spec. psihoterapevtka:
Zdenka Peloz

Dobro je vedeti | dec. '18

BEREMO Z NASMEHOM

Naročnica me je prosila za pojasnilo, kako prisotnost psa vpliva na otrokovo učenje. Vnuk ji je namreč zaupal, da enkrat tedensko prihaja v njihovo šolo terapevtski par – starejša ženska in psička. V enem od razredov se zberejo otroci, ki bi radi izboljšali veščino branja. Seznanijo se s pravili vedenja, kadar je prisoten kuža, in mu potem po vrsti berejo različna besedila: prozo in poezijo, slikanice, časopise, stripe, knjige. Vnuk se zelo rad udeležuje teh srečanj. 

Katere so prednosti druženja ljudi z živaljo? Najprej gre za razvijanje empatije. Študije navajajo, da so otroci v domovih, kjer hišno žival obravnavajo kot člana družine, sposobni večje empatije kot drugi. Posamezniki z nižjo samopodobo se lahko izražajo o sebi in svojih željah ter potrebah, tako da govorijo živali ali o njej. Živali imajo sposobnost odpiranja kanalov čustveno varne komunikacije med otrokom in terapevtom. Obenem imajo živali tudi to sposobnost, da sprejemajo brez omejitev. Ne zanima jih, kako je oseba videti ali kaj reče. Živalsko sprejemanje je brez obsojanj, ne pozna zamer in je brez zapletov zaradi psiholoških iger, ki so prisotne med ljudmi. Ob obisku živali v ustanovah je več smeha in medsebojne komunikacije.

Zelo pomemben je tudi telesni dotik. Za nekatere ljudi, tudi otroke, dotik drugih ljudi ni sprejemljiv, medtem ko topel, kosmat dotik živali je. Obstajajo programi za ljudi, ki so bili fizično ali spolno zlorabljeni, zato se jih terapevti in prostovoljci ne smejo dotikati. Za žrtve zlorab so držanje, objemanje in dotikanje živali neprecenljive vrednosti, saj v nasprotnem primeru ne bi imeli možnosti izkusiti pozitivnega in primernega telesnega stika.

Dotikanje živali tudi pri branju sprošča bralčevo napetost in ustvarja čustveno močno podporno okolje. Motivacija za branje se dviguje tudi z dajanjem priboljškov živali, igricami, vajami poslušnosti ipd., vendar s temi aktivnostmi ni dobro pretiravati. Terapevtova naloga je, da ustvari prijetno ozračje s pomočjo živali, naloga otrok pa je branje. Ko pes posluša, se okolje spremeni, otrok strah zamenja za veselo pričakovanje in proces učenja se začne.


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media