Na vprašanja s področja pacientovih pravic odgovarja mag. Boštjan Turk

Dobro je vedeti | mar. '19

NAROČANJE PO TELEFONU

Bralka je razočarana nad neodzivnostjo osebne zdravnice. Pravi, da se je na pregled pri njej skoraj nemogoče naročiti po telefonu – telefon je nenehno zaseden ali pa je vključena telefonska tajnica. Če pride do nje osebno, pa mora dolgo čakati, saj zdravnica pravi, da imajo naročeni pacienti prednost pred nenaročenimi. Zanima jo, ali je telefonsko naročanje v našem zdravstvu sploh še mogoče.

Slišim veliko pritožb pacientov v zvezi z neodzivnostjo nekaterih osebnih zdravnic oziroma zdravnikov Vsaj delno je neodzivnost posledica njihove velike obremenjenosti, to pa še ne pomeni, da jo opravičujem, saj se s takim ravnanjem občutno posega v osnovne pravice pacientov. Pacienti imajo namreč po zakonu pravico, da se njihov čas spoštuje, izvajalec zdravstvene dejavnosti pa mora svoje delo organizirati tako, da jim zagotovi čim hitrejšo zdravstveno obravnavo.

V skladu s predpisi je osebna zdravnica oziroma zdravnik dolžan zagotoviti obvezno sistematično naročanje na določeno uro, in sicer znotraj ordinacijskega časa, pri tem pa mora svoje delo organizirati tako, da čakalni čas znaša največ 20 minut, razen kadar izvaja nujno medicinsko pomoč, o čemer obvesti paciente v čakalnici.

Vsi izvajalci so poleg drugih oblik naročanja (neposredno v ordinaciji, po pošti) dolžni zagotoviti tudi telefonsko naročanje in vsaj eno obliko elektronskega naročanja (npr. po elektronski pošti ali na spletni strani izvajalca). Telefonsko naročanje se zagotovi v okviru ordinacijskega časa, in sicer najmanj 4 ure dnevno, v preostalem ordinacijskem času in zunaj njega pa z obveščanjem o terminu za naročanje in drugih načinih naročanja po avtomatskem telefonskem odzivniku.

Izvajalec je na svojih spletnih straneh in na vidnem mestu v čakalnici oziroma na oglasnem mestu dolžan objaviti tudi ure, ko poteka telefonsko naročanje v okviru ordinacijskega časa, in sicer za mesec vnaprej.

Elektronsko naročanje mora potekati neprekinjeno, s takojšnjo informacijo o sprejemu sporočila, povratna informacija pa se pacientu posreduje najpozneje naslednji delovni dan.

Če je osebna zdravnica res tako rekoč nedosegljiva po telefonu ves dan, je očitno, da krši svojo dolžnost zagotavljanja telefonskega naročanja pacientov najmanj 4 ure dnevno (v okviru ordinacijskega časa). Bralki svetujem, da jo za začetek na to opozori, najbolje pisno. 

                                                                               


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media