Na zdravstvena vprašanja odgovarja zdravnica internistka prim. Tatjana Erjavec

Zaradi posebnih razmer je dostop do članka odprt za vse obiskovalce strani.

Dobro je vedeti | apr. '19

PEKOČA BOLEČINA V STOPALIH

82-letna bralka toži o vedno bolj motečih pekočih bolečinah v obeh stopalih. Pojavijo se predvsem ponoči, podnevi jih občuti pri daljšem sedenju. Pri hoji nima težav, razen slabšega občutenja podlage, po kateri hodi. Nima sladkorne bolezni, ne uživa alkohola, ima težave s hrbtenico, jemlje zdravila zaradi zmanjšane funkcije ščitnice. Dvakrat je prebolela srčni infarkt, zato skrbno jemlje zdravila, tudi statine. Opravila je pregled pri tirologu in ortopedu, ki sta izključila možnost, da bi bile bolečine povezane z »njihovimi« obolenji. Težava je tako moteča, da ne upa več na prireditve, kjer bi morala dalj časa sedeti.

Ne morem izključiti ali pisati o vseh vzrokih, zato razmišljam samo o enem vidiku. Težave, ki jih gospa opisuje, so nedvomno v zvezi z okvaro živcev – periferna nevropatija. Opisuje simptome okvare ovojnic živčnih vlaken, ki možganom prenašajo občutke iz različnih delov telesa. Pri nas sta najpogostejša vzroka zanjo sladkorna bolezen in prekomerno uživanje alkohola. Lahko pa se pojavi tudi zaradi vnetij, pri pomanjkanju vitaminov, v zvezi z različnimi sistemskimi ali rakavimi obolenji, kot posledica zastrupitev ali zaradi neugodnih učinkov nekaterih zdravil. Prisotnost in vrsto nevropatije opredelimo s posebnimi preiskavami, ki jih običajno delajo nevrologi. Imamo tudi dokaj učinkovita zdravila za lajšanje simptomov.

Iz pogovora sem razbrala, da so vsi specialisti, ki so jo pregledali, omenjali statine. Pri tem se mi je zastavilo vprašanje, zakaj jih nihče ni ukinil. Dejansko so statini pogost vzrok za nastanek nevropatije. Nesporno je tudi, da obstajajo dokazi o koristnosti jemanja le-teh po srčno-žilnih dogodkih. Treba se je odločiti, ali predstavljajo nespečnost, zmanjšanje socialnih stikov in stalne bolečine večje tveganje za zdravje srca kot morebitno prenehanje zdravljenja po 80. letu, ko se zanje odločamo individualno. Dopuščam možnost, da ima gospa tako neugoden tip povišanih maščob, da zdravila res nujno potrebuje, in moramo stranske učinke zdravil vzeti v zakup. Predvidevam, da bi bilo zdravljenje v tem primeru bistveno drugačno.

Obstaja pa še ena pogosta možnost pri osebah, ki imajo težave s srcem. Bojazen, da bi pri prenehanju jemanja priporočenih zdravil prišlo do zapletov. Teh običajno ne želijo tvegati niti osebni zdravniki. To je tudi največkrat vzrok, da želijo bolniki in zdravniki potrditev kardiologa.

SVETOVALNI TELEFON: 

Tatjana Erjavec odgovarja tudi po telefonu. Pokličite jo v ponedeljek, 8. aprila, med 16. in 18. uro na tel. št.: 01 530 78 53.


Vaši komentarji


© 2020 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media