Na vprašanja s področja pacientovih pravic odgovarja mag. Boštjan J. Turk

Dobro je vedeti | jul. '19

PRAVICA DO DRUGEGA MNENJA

Bralca zanima, ali ima kot pacient v javni zdravstveni mreži pravico pridobiti (brezplačno) drugo mnenje o zdravstveni težavi. Obenem ga skrbi, da pri svoji zdravnici kasneje ne bi bil deležen enako kakovostne zdravstvene obravnave kot do zdaj.

Pravica do drugega mnenja je temeljna pacientova pravica in na zahtevo pacienta jo lahko poda zdravnik na vseh ravneh zdravstvene dejavnosti. Vendar pa le zdravnik, ki ima po pridobitvi licence najmanj pet let delovnih izkušenj s področja, za katero se zahteva drugo mnenje.

Pravico do drugega mnenja uveljavljate pri izvajalcu zdravstvenih storitev, pri katerem se zdravite. Če izvajalec zdravstvenih storitev te pravice ne more zagotoviti, se ta zagotovi pri drugem izvajalcu zdravstvenih storitev v okviru javne zdravstvene službe. Za pridobitev drugega mnenja ne potrebujete nove napotnice, zdravnik ga namreč poda na podlagi predložene zdravstvene dokumentacije in že opravljenih preiskav, lahko pa opravi tudi (ponovni) zdravstveni pregled ali pa predlaga dodatne zdravstvene preiskave. Zdravstveno dokumentacijo mu posredujete sami ali pa mu jo na vašo zahtevo posreduje vaša izbrana zdravnica.

Obstajata dve različni obliki drugega mnenja. V javnem zdravstvenem sistemu imate pravico zahtevati brezplačno drugo mnenje pri zdravljenju tako na sekundarni ravni (specialističnoambulantna in bolnišnična dejavnost) kot tudi na terciarni ravni (specialističnoambulantna in bolnišnična dejavnost), ne pa tudi na primarni ravni (osnovna zdravstvena in lekarniška dejavnost). Samoplačniško drugo mnenje pa lahko pridobite kadar koli in kjer koli.

Formalnopravno gledano, vložitev zahteve za pridobitev drugega mnenja za vas ne bi smela imeti prav nobenih negativnih posledic pri nadaljnji zdravstveni obravnavi pri vaši zdravnici. Ta namreč ne glede na vsebino drugega mnenja ohranja svojo neodvisnost in tudi odgovornost pri sprejemanju strokovnih odločitev. Če pa boste morda imeli občutek, da vas zdravnica zaradi pridobitve drugega mnenja obravnava slabše kot do zdaj, pa imate na voljo ustrezne pravne mehanizme za zaščito svojih pravic.


Vaši komentarji


© 2020 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media