Primere iz psihološke svetovalnice predstavlja Zdenka Peloz

svetovalka TA in spec. psihoterapevtka:
Zdenka Peloz

Dobro je vedeti | jul. '20

KAKO BITI SPROŠČEN

Naročnica je prišla na svetovanje zaradi notranje stiske. Je poročena, ima dva odrasla otroka in štiri vnukinje. Rada poskrbi za vse, jim skuha, jih razvaja, a ko najde kakšen trenutek zase ali zvečer pred spanjem, nastopijo strahovi. Ves čas razmišlja o problemih, o tem, kaj še mora narediti, ali se bo vse izšlo, kot se mora, in kaj bo, če ne bo šlo po njenih načrtih. Zaradi hude notranje napetosti je tudi fizično zbolela. Rada bi se naučila biti sproščena in uživati v majhnih stvareh brez neprestanih skrbi.

Vsak človek v zgodnjem otroštvu usvoji nezavedne poskuse vedenja, s katerimi bo pri drugih ljudeh dosegel priznanje, da je v redu. Dva takšna načina oziroma gonili sta »potrudi se« in »ustrezi«, kar pomeni, da posameznik vse počne zelo odgovorno, z velikim trudom in v želji, da bi ustregel drugim, s čimer dobi priznanje, da je v redu človek. To pa pomeni, da se tak človek sprejema samo pogojno. Prepričan je, da je nekaj vreden le takrat, ko izpolnjuje dane pogoje. To je pogosto posledica vzgoje, ko starši otroku govorijo, da je dober samo, če je priden.

Tudi gospa, ki je poiskala pomoč, nosi globoko v sebi prepričanje, da je v redu in lahko živi samo, če izpolnjuje dane pogoje. Da bi zadovoljila druge, potrebuje veliko svoje energije, naredi vse, kar pričakujejo od nje, in še več. Ta več se odraža na njenem slabem psihofizičnem počutju.

Kako iz začaranega kroga? S spremembo najpomembnejših prepričanj, kar je prvi korak k sprejemanju samega sebe. Da smo vredni in v redu, tudi če kdaj poskrbimo najprej zase, drugim postavimo meje in se imamo radi točno takšne, kot smo, z vsemi prednostmi in slabostmi. Da imamo kdaj pravico tudi preprosto početi nič, lenariti in samo uživati brez slabe vesti in občutkov krivde.

V procesu se ob pomoči svetovalca naučimo samopotrjevanja, da nismo odvisni samo od tega, kaj drugi ljudje mislijo o nas, ampak znamo zavzeti pozitiven odnos do sebe in si tako damo dovoljenje za bolj sproščen način življenja.


Vaši komentarji


© 2020 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media