Dizel in saje

Prosti čas | marec '24

Avtomobilizem

Kratke razdalje so za dizelski motor škodljive, ker se ne segreje na delovno temperaturo. Filter trdih delcev (oziroma saj) nima neskončne življenjske dobe. Ko se zamaši, se začnejo nevarne sitnosti.

Da se z avtomobilom na nafto človek pelje ceneje, je varčni Jugoslovan pred štiridesetimi leti odkril tisti trenutek, ko so v sarajevskem TAS-u začeli sestavljati prve golfe druge generacije. To je bil dolgoživ, varčen in dokaj len avtomobil. Nafta je okoli leta 2000 postala širše zanimiva predvsem zato, ker so novi turbodizelski motorji (na primer legendarni Volkswagnov in Škodin TDi) peljali kot veter, porabili pa tudi polovico manj goriva kot po moči primerljivi bencinski motorji. Pa še dizelsko gorivo je bil od bencina cenejši za deset takratnih tolarjev. Da ne govorimo, kako krasno je ta turbodizel vlekel iz nizkih vrtljajev. Menjalnika skoraj ni bilo treba uporabljati. Skratka, avtomobil s turbodizlom je dobil številne privržence, in ker je prodaja bencinskih upadala, je država ceno nafte dvignila in tako pokrila izpad dohodka. Nič ni zastonj, tako bodo cenovno brili tudi voznike električno gnanih vozil.

Prikazan je samo večji odlomek članka. Ogled celotnih člankov je na voljo naročnikom, ki se za ogled članka v celoti lahko prijavijo tu.

Za prijavo potrebujete naročniško številko in PIN. Če ste naročnik, lahko za pridobitev številke PIN pošljete svoje podatke (ime, naslov, naročniška številka) na e-naslov evzajemnost@vzajemnost.si.

Če niste naročnik, se lahko naročite tu.


Vaši komentarji


© 2024 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media