Noge si zaslužijo pozornost

Zaradi posebnih razmer je dostop do članka odprt za vse obiskovalce strani.

Dobro počutje | apr. '19

V starejših letih, ko postane koža na nogah bolj suha in hitreje razpoka, nohti pa bolj lomljivi in noge večkrat težke in utrujene, stopala potrebujejo več nege. Še posebno v sezoni, ko sezujemo škornje in težke zimske čevlje. Pripravimo si naravno domačo nego s tistim, kar najdemo v kuhinjskih omaricah.

V starejših letih so boleča stopala pogosta težava. Mehke blazinice na podplatih se stanjšajo, stopala pa nekoliko razširijo. Hoja postane utrujajoča. Pogosteje se pojavijo otiščanci, koža na petah se odebeli in razpoka. Razpokana stopala pa niso le estetski problem, saj so razpoke odlično vstopno mesto in gojišče za glivice. V starejših letih se tudi upočasni krvni obtok, zato se ranice na stopalih celijo počasneje. Sladkorna bolezen stanje še poslabša. Pomembna je redna preventivna nega stopal.

Prvi korak je izbor udobnih čevljev. Poskrbimo, da pete niso preveč izrabljene oziroma so ravne, sicer povečujejo težave s stopali in nastanek grobih pet. Drugi korak je redno pregledovanje stopal, da pravočasno opazimo začetek težav, kot so vnetje okoli vraščenega nohta, nastajanje žulja, kožne razpoke na peti ali med prsti, otekline, odrgnine in vnetja. Ko se stanje poslabša, bo treba po pomoč k zdravniku, na začetku pa si še lahko pomagamo sami. Za pregledovanje stopal boste morda potrebovali povečevalno steklo. Če se težko sklonite, naj vam kdo pomaga pogledati, kaj se dogaja.

 Od kopeli do mazil

Tretji korak je nega nog. Privoščimo si kopel za noge, ki prijetno sprošča, odpravlja neprijeten vonj stopal in jih zdravi. Kopel pripravimo tako, da v mlačno vodo dodamo pest morske soli, čajno žličko strtega rožmarina, žličko sivkinih cvetov in nekaj lovorovih listov (ali listov poprove mete). Te sestavine stopala pomirjajo in razkužujejo. Za še izrazitejši vonj lahko v mešanico dodamo nekaj kapljic naravnega eteričnega olja rožmarina in sivke. Sol v kopeli pomirja vnetja, tudi ob vraščenem nohtu, in pospeši celjenje drobnih ranic na stopalih. Stopala namakajte 20 minut, da se koža zmehča.

Po kopeli sledi piling, ki odstrani odmrle celice in poživi krvni obtok. Naredimo ga iz enakih sestavin kot kopel. V možnarju stremo rožmarin, sivko in lovor, nato pa primešamo sol in mandljevo ali oljčno olje, da dobimo gosto maso, ki jo na stopala nanašamo s krožnimi gibi. Če se težko sklanjamo, uporabimo nežno krtačo z ročajem. Rožmarin in sivka aktivirata krvni obtok in delujeta protivnetno, protibakterijsko in protiglivično. Celita rane in omilita revmatične bolečine.

Po kopeli in pilingu, dokler je koža še mehka in prožna, obrusimo trdo kožo na petah in ob robu stopal. Uporabimo plovec, plavajoči vulkanski kamen, ki ga najdemo na morski obali ali ga kupimo v trgovini z medicinskimi pripomočki. Lahko pa za brušenje uporabimo tudi pilo ali baterijsko strgalo z brusnimi valjčki, ki sta na voljo v drogerijah. Če uporabimo plovec, ga pred uporabo zmočimo.

Pomembno je, da si po negi stopala zelo dobro obrišemo, še posebno med prsti na nogah, ker se glivice najraje razrasejo na temnih, toplih in vlažnih mestih. Potem stopala namažemo z negovalno kremo, oljem ali balzamom, da suho kožo navlažimo. Proti suhi koži se moramo boriti, ker povzroča neprijetno zategovanje, skelenje in srbenje, za povrh pa je dovzetnejša za različne okužbe. Kot mazilo za suho kožo lahko uporabimo tudi kokosovo maslo (kupimo ga lahko tudi v prehranskih trgovinah), ki je bogato z vitamini A, B in E. Kokosovo maslo se dobro vpije v kožo, jo bogato navlaži, zgladi in zmehča.

Pri zelo suhi koži si privoščimo masko za stopala: zmešamo žlico medu, žličko limonovega soka in žlico olivnega olja. Zmes vtremo v stopala, jih ovijemo v prosojno folijo za živila in obujemo mehke bombažne nogavice, saj ogreta stopala bolje vsrkajo koristne snovi. Masko pustimo delovati petnajst minut, nato jo speremo z mlačno vodo.

Prav tako kot nega pa je za zdrava stopala pomembno gibanje, ki pospeši krvni obtok, še posebno hoja vsaj pol ure na dan (še bolje pa uro in pol). Kadar je le mogoče, hodite bosi, tudi po mivki in travi, rosni in suhi. Če ne morete na sprehod, pa krožite s stopali v obe smeri, migajte s prsti, stopajte na prste in krivite stopala v nartu navzgor in navzdol. Dobro prekrvavljena stopala so bolj zdrava.

Besedilo in fotografija: Maja Črepinšek


Vaši komentarji


© 2020 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media