Naravno proti hladnim nogam

Dobro počutje | dec. '19

Občutek, da nas zebe v noge, zmanjšuje splošno ugodje pa tudi zaspimo težje, če imamo hladne noge. Proti tej težavi si lahko pomagamo z naravnimi domačimi pripravki.

Normalno je, da imamo mrzle noge, kadar je hladno, pa tudi, da noge in roke postanejo mrzle, kadar smo pod stresom ali imamo velike skrbi. Če pa vas kar naprej zebe v noge, to omenite zdravniku, ker je mogoče, da so vzrok zdravstvene težave, največkrat oslabljen krvni obtok, slabokrvnost ali sladkorna bolezen.

Nožna kopel z grenko soljo
Namakanje nog v slani mlačni vodi ogreje noge, sprosti napetosti v telesu, učinkuje proti krčem in rahlo uspava. Grenka sol (imenuje se tudi magnezijev sulfat, epsomova sol in ledena sol) je na prodaj v lekarnah in drogerijah. Po okusu je slano-grenka, po videzu igličasta. Za nožno kopel dodamo v posodo za umivanje nog eno kavno skodelico soli. Noge namakamo 20 minut, najbolje pred spanjem. Nožna kopel naj na začetku ne bo prevroča. Toplo vodo raje dolivamo postopoma, vendar nikoli tako, da imamo med nalivanjem noge v vodi, da se ne bi opekli. Če nimamo grenke soli, uporabimo morsko sol. V kopel lahko dodamo tudi nekaj kapljic evkaliptovega ali sivkinega eteričnega olja. 

Knajpanje
Knajpanje nog pospešuje krvni obtok. Noge izmenično oblivamo s hladno in toplo vodo. Ob topli vodi se vene razširijo, ob mrzli se spet skrčijo. Vendar pa bodimo pri tem pozorni do svojega telesa. Temperaturo vode spreminjamo počasi in le toliko časa, dokler nam še prija.

Masaža z domačim masažnim oljem
Masaža proti mrzlim nogam je še posebno učinkovita pred spanjem. Noge si lahko masirate sami, če ste dovolj okretni, sicer naj vam noge zmasira nekdo od domačih. Natrite si (tople!) dlani z olivnim ali sezamovim oljem, primite se za podplat z obema rokama, nežno ga stisnite in delajte krožne gibe s palci. Potujte čez gležnje in nart proti prstom na nogah. Prisluhnite svojemu telesu, kje mu masaža godi. Namesto olivnega olja lahko uporabite tudi katero drugo rastlinsko olje, ki mu dodate nekaj kapljic naravnega evkaliptovega ali brinovega esencialnega olja. Ogreli si boste noge, pospešili krvni obtok in spodbudili imunski sistem. Na koncu nog ne spirajte, ampak obujte tople in mehke bombažne nogavice z ohlapnim patentom.

Akupresura
Akupresurna točka, ki pomaga proti hladnim nogam, je med palcem in kazalcem na vrhnji strani noge. Pritisnite to točko s palcem roke in zadržite pritisk od 2 do 5 minut. Pritiskanje akupresurne točke lahko kombinirate z masažo nog, knajpanjem in solno kopeljo. Pa še nekaj: če vas pogosto zebe v noge, imate morda navado, da nosite hkrati dva para nogavic. Preverite, ali je obuvalo še vedno dovolj široko, saj vas v noge lahko zebe tudi, če imate pretesno obuvalo ali pretesne nogavice, ki ovirajo pretok krvi.     

Ingver, česen, kajenski poper in zeleni čaj
Ingver krepi imunski sistem, a tudi pogreje. Pripravimo si topel ingverjev čaj ali toplo ingverjevo limonado (veliko ingverja dodamo v limonado z medom), narežimo nekaj korenine v kopel za noge. Lahko pa ga narežemo na tanke lističe in položimo na kos kruha, namazan z maslom. Tudi česen zanesljivo ogreje. Za učinek bi morali zaužiti 4 ali 5 strokov. Kajenskega popra pa ni treba zaužiti, ampak pomaga že stik njegovih sestavin s kožo (predvsem kapsaicina, alkaloida, ki daje pekoč občutek). V vsako nogavico ga natrosimo približno polovico čajne žličke in nato nogavice obujemo. Lahko pa enako količino primešamo olju in si z mešanico zmasiramo noge. Ali pa naredimo malo več mešanice olja in kajenskega popra in jo vlijemo v prazen lonček za kremo. Postavimo ga v hladilnik, da bo nastala gosta zmes – domači balzam za tople noge. Balzam za tople noge lahko enako pripravimo tudi z ingverjem. Lahko bi ga pripravili tudi s česnom, če vas ne moti vonj. Zeleni čaj spodbuja krvni obtok in zato ogreje noge. Za dober učinek popijemo dve ali tri skodelice na dan. Lahko pa 2 ali 3 čajne vrečke položimo v kopel za noge.  

Prava prehrana in zdrav način življenja
Mrzle noge so lahko znak, da nam primanjkuje magnezija. Obogatimo svojo prehrano s špinačo, brokolijem, bučnimi semeni, sezamovi semeni in mandlji. Tudi hrana z omega-3 bo koristila, saj poskrbi za zdravje ožilja in s tem za boljši krvni obtok. Privoščimo si več modrih rib in lososa. Mrzle noge so lahko tudi posledica slabokrvnosti. Proti njej uživamo več hrane, bogate z železom, kot so datlji, soja, jabolka, olive, leča, grah, rozine, suhe marelice in jetrca – svinjska ali telečja. Enako kot prehrana je pomembno tudi redno gibanje. Če pa težko hodimo, vsako uro nekaj minut migajmo s prsti na nogah, krožimo s stopali ter jih krčimo in iztegujmo.

Besedilo in fotografija: Maja Črepinšek


Vaši komentarji


© 2022 Zavod Vzajemnost, p. p. 134, 1001 Ljubljana, e-pošta: urednistvo@vzajemnost.si, telefonska številka 01 530 78 42

Vzajemnost najdete tudi na družabnih omrežjih Facebook | Twitter | dovod RSS

▲ Na vrh strani | Domov | Klub ugodnosti | O nas | Oglaševanje | Pogoji rabe, zasebnost in piškotki | Pravila nagradne igre

revija Vzajemnost in te spletne strani nastajajo z uredniškim sistemom podjetja (T)media